Zanim rozpoczniesz działalność, musisz zbudować silne fundamenty, które wyszczególnią Twój pomysł i unikalną propozycję wartości (UVP), sposób, w jaki będziesz budować strukturę i wprowadzać na rynek swój biznes oraz jak ustawisz finanse firmy.
Przetestuj swój pomysł na start Twój pomysł na biznes powinien rozwiązać problem dla ludzi, wypełnić lukę na rynku i zapewnić długoterminową wartość. Aby określić, czy Twój pomysł jest wykonalny, zacznij od przeprowadzenia analizy SWOT. SWOT to skrót od słów Strengths (mocne strony), Weaknesses (słabe strony), Opportunities (szanse) i Threats (zagrożenia).
Stwórz markę dla swojego biznesu – to ważne!
Z badań rynku dowiesz się, jak prezentuje się konkurencja. Wykorzystaj tę wiedzę do stworzenia marki, która będzie się wyróżniać. Na tym wczesnym etapie procesu należy skupić się na dwóch kluczowych identyfikatorach: nazwie i logo firmy. Inne aspekty budowania marki, takie jak strona internetowa i materiały marketingowe, mogą pojawić się później.
Nazwa firmy i logo to elementy, które wprowadzają Twój pomysł w życie. Są one również pierwszym wrażeniem, jakie ludzie mają na temat Twojej firmy, więc ważne jest, aby je dobrze dobrać.
Tworzenie logo firmy
Podobnie jak nazwa firmy, logo powinno uwzględniać pięć zasad skutecznego projektowania logo i być zapamiętywalne, proste, ponadczasowe, uniwersalne i odpowiednie.
- Zapamiętywalne: Ludzie powinni widzieć Twoje logo i natychmiast kojarzyć je z Twoją marką, nawet jeśli nie są do końca pewni, czym zajmuje się Twoja marka. Dobrymi przykładami zapadających w pamięć logo są McDonald’s i londyńskie metro.
- Proste: Proste logo, takie jak swoosh firmy Nike lub jabłko firmy Apple, są natychmiast rozpoznawalne i charakterystyczne ze względu na swoją prostotę. Postępuj zgodnie z zasadą KISS w projektowaniu: Keep It Stupid Simple.
- Ponadczasowe: Twoje logo powinno trzymać się z dala od trendów. Zostaw trendy przemysłowi mody. Trendy przychodzą i odchodzą, i jeśli chodzi o zmianę pary dżinsów lub zakup nowej sukienki, to w porządku, ale jeśli chodzi o tożsamość Twojej marki, kluczowa jest trwałość. Nie podążaj za stadem. Wyróżnij się.
- Uniwersalne: Twoje logo powinno działać wszędzie – w Internecie i w druku – w różnych rozmiarach
- Odpowiednie: Projekt i kolor Twojego logo powinien pasować do Twoich odbiorców. Na przykład, logo LEGO jest świetne dla dzieci, ale nie sprawi właściwego wrażenia umieszczone na zewnątrz biura kancelarii prawnej. Skorzystaj z tabeli psychologii kolorów, aby pomóc w znalezieniu odpowiednich kolorów dla Twojego logo.